Опис:
Ідею будівництва нового мосту ще в 1964р. висунув Н.А.Артеменко. Вирішено було побудувати сталевий одноарочный міст, спроектований інститутом "Союзпроектстальконструкция", автором проекту був Попов (за спогадами Н.А.Артеменко). Будівництвом мосту займався колектив тресту «Мостобуд» Минтрансстроя СРСР. Одноарочный міст з металоконструкцій зроблений в один ярус. Металоконструкції виготовляв колектив Дніпропетровського заводу ім. Бабушкіна. Монтаж виробляв Дніпропетровський мостоотряд №12, а роботами керував начальник дільниці В. М. Залюбовський. Вже в 1973 р. було змонтовано понад 200 тонн металоконструкцій.
Довжина моста становить 320 м, ширина - 20 м, висота — 40 м. Передбачена прокладка магістралі для тролейбусів і автотранспорту, тротуари для пішоходів з металевим огородженням.
Вартість моста — 3220 тис. руб. При будівництві вперше в практиці радянського мостобудування була застосована унікальна 205-метрова металева збірна балка, яка працює спільно з балкою жорсткості. В експлуатацію міст був введений в 1974 році.Монтажні роботи проводили з плавбарж і з берега. Після закінчення монтажу почалося випробування несучих конструкцій мосту.
Випробування проводили співробітники лабораторії динаміки мостів Дніпропетровського інституту інженерів транспорту на чолі зі старшим науковим співробітником, кандидатом технічних наук Д. К. Запорожцем. Спочатку був випробуваний проліт мосту над середньою частиною річки, а потім дві крайні естакади. Випробування проводилися в шість етапів. Для цієї мети було виділено близько 50-ти самоскидів вагою 25 тонн кожен. На металоконструкціях були встановлені контрольні прилади, які фіксували величини навантажень і деформацій елементів мосту.
Багатотиражка "Днепростроевец" 27 листопада 1974р. повідомляла: "Державна комісія прийняла об'єкт з оцінкою "відмінно". Перед відкриттям моста на ньому було розміщено близько 50-ти самоскидів, вантажених каменем. Кожен з них разом з вантажем важив 25 тонн. Самоскиди простояли на мосту до ранку. Після такого випробування рух по новому мосту було відкрито.
У 1999 році Сергій Карпін почав пробувати мотузковий маятник на Трьох щоглах, а Олександр Шкаліков, знайомий з Русланом Кочетковим і Максом Панковим, запропонував перенести ідею на Арочний міст. Були проведені розрахунки, скинутий «Гагарін» (мішок з піском), була поїздка в Кам'янець-Подільський, по вивченню досвіду тамтешнього банджі-джампінгу. І нарешті, перший в Запоріжжі стрибок з поручнів арочного мосту, виконаний Олександром Шкаликовым.
Тепер поширена назва ROPE JUMPING.
Ось приблизно так виглядає наша історія, а після вже почався розвиток, удосконалення систем навішування, підйом, стартових майданчиків. І тепер до цього причетна команда «Залізний міст» у повному складі.
Мапа:
Дивиться також:
Готелі та квартири у Запоріжжі
Відео про це місце:
Інші пам'ятки поруч: